لباس عروس های خاص در کشورهای مختلف
نوشته شده توسط : vavmusic

هر کشور فرهنگ و آداب خود را دارد که این فرهنگ ها را حتی در انتخاب لباس عروس و رنگ وتزیینات به کار رفته در آن نیز میتوان مشاهده کرد در اینجا با چندی از این لباس عروس ها آشنا میوید.

عروس رمانی

عروسی ها در این منطقه یک رویداد مهم در شمال غرب ترانسیلوانیا به حساب می آیند. عروسی توسط والدین سازماندهی می شود و عروس و داماد آماده رسوم متنوعی از جمله آماده کردن جهیزیه و لباس، انتخاب والدین تعمیدی و آماده کردن پرچم عروسی می شوند.

لباس عروسی اسکاتلند

مردان در اسکاتلند به طور سنتی دامن قبیله خود را می پوشند. بعد از مراسم عروس شالی به رنگ های قبیله همسرش به نشانه انتقال او به خانواده جدید می پوشد.

خدمات مجالس در تهران

لباس عروسی چینی

در چین رنگ قرمز نماد خوشبختی است. هم چنین معتقدند این رنگ ارواح شیطانی را دور نگه می دارد. بنابراین جای تعجب نیست که لباس عروس های چینی اغلب به رنگ قرمز باشند.

لباس عروسی در منطقه «گورا» بین کوزوو و مقدونیه

مردم گورانی اغلب مسلمان های باایمانی هستند اما سنت ها و آداب و رسوم آن ها حاوی عناصر مختلف کفر است. عروس با یک اسب سفید مزین به روسری و چتر تزئینی حمل می شود و با خانواده اش به خانه همسایه داماد همراهی می شود.

تشریفات عروسی در تهران

لباس عروسی در یاکان

یاکان یک گروه قومی زبانی است که عمدتا در جزیره باسیلان در فیلیپین ساکن هستند. مراسم سنتی ازدواج معمولا شامل دو مراسم است، یکی مراسم اسلامی و دیگری مراسم سنتی پیش از اسلام. مراسم توسط پدر و مادر مدیریت می شود و چهره عروس و داماد برای مراسم نقاشی می شود.

لباس عروسی سنتی پرو

لباس سنتی عروس در کوه های آند معمولا روشن است و شامل ردا و کلاه بافته شده و تزئین شده با منگوله و مواد بازتابنده است. یک دامن مخصوص و پانچو برای عروس و داماد در روز عروسی ساخته می شود.

تشریفات مجالس در تهران

لباس عروس مجارستان

در مراسم سنتی عروسی در مجارستان یک لباس عروس معمولا یک پیراهن گلدوزی شده با طرح های گل و سه رنگ روشن است. او اغلب آرایش مویی که به زیبایی و استادانه بافته و با گندم تزئین شده بر سر می گذارد.





:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: