کشف و رمزگشایی همه الگوهای گام مینور
نوشته شده توسط : vavmusic

هنگامی که کلمه گام ماینور را می شنوید، امکان دارد فکر کنید که این گام ها از اهمیت کمتری به نسبت گام ماینور برخوردار هستند. یاد احتمال دارد این طور فکر کنید که گام ماینور فقط برای آهنگایی کاملا غمگین و بسیار آرام مورد استفاده قرار می گیرد. اما در حقیقت تنظیم ها و نت های موجود در گام های مینو که با توجه به اصول آهنگ سازی به گام های ماینور طبیعی، ملودیک و هارمونیک طبقه بندی می شوند، قادرند برای آهنگ سازی بسیار انعطاف پذیرتر از گام ماژور باشند.
با وجودی که انواع مختلفی از گام های ماینور حاوی مجموعه نت های گوناگونی هستند، ولی همه آن ها بر اساس اصول کاملا مشخص و معینی ساخته شده اند. این الگوهای معین فاصله های، گام ماینور را شکل دهی می کنند. درجات گام در گام ماینور در واقع همان اسامی درجات گام ماژور را دارند. به غیر از درجه هفت، که در زیرتونیک خوانده می گردد.

آموزشگاه موسیقی

هر کدام از هشت نت گام ماینور اسامی خاص خود را دارند:

نت اول: پایه یا تونیک
نت سوم : مدیانت
نت چهارم: ساب دومینانت
نت ششم: رونمایان
نت هفتم: زیرپایه یا زیرتونیک
نت هشتم: اکتاو یا هنگام

کلاس آموزش آواز کلاسیک

در گام های ماینور ملودیک و گام های ماینور هارمونیک، درجه ی هفتم گام را نت تونیک یا نت لیدین تن می گویند. بخاطر اینکه در واقع به علت فاصله ی واحد نیم پرده با تونیک، نت سانسبیل یا محسوس خواهد شد. در گام ماینور ملودیک، به درجه ی ششم ساب مدیانت می گویند. در قسمت های قبلی آموزش های ما دارای این توان هستی در باب درجات مختلف گام بیشتر فرا بگیرید.

در آموزش های آینده ، در باب گام های ماینور طبیعی، ملودیک و هارمونیک و شیوه اجرا و نواختن آن ها بر بر روی گیتار و ساز پیانو صحبت خواهیم کرد.

کلاس آموزش آواز





:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: