نوشته شده توسط : vavmusic
اجاره خودرو

راهنمای اجاره خودرو در بهار قسمت بیست و یکم

راهنمای اجاره خودرو در بهار قسمت بیست و یکم، همانطور که در قسمت اول راهنمای اجاره ماشین در این بهار

و در انتهای زمستان گفته شد، بهترین فرصت برای سفر این فصل است.

 راهنمای اجاره خودرو با زمان بندی مناسب

راهنمای اجاره خودرو: شاید از زمان سفر شما، بودجه بندی قبل از تعطیلات کمی طول بکشد

یا شاید فقط بهانه ای برای فرار از سرما باشید. ما در سال 2018، داغترین مقصد تعطیلات بهار

و همچنین مقصد های محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین در این سال را در بر داشت.

در قسمت دوم این مینی راهنما که برای کمک شما طراحی شده تا با اطمینان برنامه ریزی کنید ایلام معرفی شده

۲) مسافرت به ایلام با اجاره ماشین تشریفات

یکی از استان های پر جاذبه ی ایران که هم از نظر جاذبه های طبیعی و هم از نظر جاذبه های تاریخی بسیار غنی است، استان ایلام است.

این استان که در ۷۱۰ کیلومتری تهران واقع شده است،

به تازگی به عنوان یکی از قطب های دیدنی و پر جاذبه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است .

زیرا در این استان، گردشگران می توانند هم به کوه و هم به طبیعت بروند

و در کنار بازدید از جاذبه های طبیعی همچون دریاچه ی دوقلو، از جاذبه های تاریخی استان نیز بازدید کنند.

در واقع با یک تیر دو نشان زده اند!

3- دیدن غار خفاش ایلام با خاصیت درمانی با رنت ماشین

جالب است بدانید که غار خفاش که در دهلران واقع شده است، به عنوان تنها غار خفاش موجود در کشور شناخته می شود.

این غار به عنوان یکی از پدیده های کمیاب طبیعی در ایران،

تاکنون برای علاقمندان طبیعت گردی و جاذبه های استان ایلام زیاد شناخته شده نیست.

غار خفاش ۱ کیلومتر از چشمه های آب گرم دهلران فاصله دارد.

در این غار ۲۵۶ متری گونه های بسیاری از خفاش های بال پهن را در خود جای داده است.

اجاره ماشین تشریفات



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic
سلفژ

تعریف سلفژ

سُلفِژ (به فرانسوی: Solfège) در موسیقی، تکنیکی آموزشی برای آموزش نواک و آوازخوانی است
که در آن هر نتِ میزان با سیلاب خاصی که سیلاب سلفژ (یا سلافا سیلاب) نامیده می‌شود، خوانده می‌شوند.
هفت سیلاب که عملاً استفاده می‌شوند عبارت‌اند از: دو، رِ، می، فا، سُل، لا، سی (یا تی).

برای سلفژ تعاریف متعددی بیان می‌شود.
سلفژ را می‌توان خواندن مجموعه‌ای از نت‌ها به‌صورت پی‌درپی و پشت‌سرهم و با رعایت قوانین نت‌ها و سکوت‌ها معرفی کرد.
پایۀ یادگیری سلفژ دانستن ارزش زمانیِ هر نت است و درکنار این باید ارزش زمانیِ هر سکوت را نیز بدانیم.

به‌طور خلاصه، خواندن و نوشتن نت‌های موسیقی را که اغلب با آموزش تئوریک همراه است «سلفژ» می‌گوییم.
۳ رکن اساسی را می‌توان در آن تفکیک نمود که عبارتند از:
خواندن (نت خوانی) نوشتن (دیکتۀ موسیقی) تئوری موسیقی که مفهوم سلفژ را می‌توان به مورد اول نزدیک‌تر دانست.
سلفژ از دروس مهم و همیشگی هنرستان‌ها، دانشگاه‌ها و کنسرواتورهای موسیقی دنیاست
و تمام نوازندگان، خوانندگان، آهنگ‌سازان، تنظیم‌کنندگان موسیقی و رهبران ارکستر و تمام فعالان عرصۀ موسیقی باید تسلط کامل برروی این درس داشته‌باشند.

بهترین آموزشگاه موسیقی تهران

در سلفژ سه مبحث به‌طور متناوب و جداگانه آموزش داده می‌شوند:

صداخوانی (به ایتالیایی: cantati) (کانتاتی)
وزن‌خوانی (به ایتالیایی: parlati) (پارلاتی)
دیکتۀ موسیقی (به انگلیسی: music dictation)

۱- کانتاتی cantati (صداخوانی): کانتاتی به‌معنی خواندن صدا و فرکانس نت‌ها به‌شکل صحیح و دقیق است.
در این درس، هنرجو این توانایی را پیدا می‌کند که صدای هر نت دقیقاً آن‌گونه که هست بخواند؛
یعنی به‌طوری‌که اگر نتِ “دو” به‌همراه پیانو خوانده شود، صدایی که از حنجرۀ فرد خارج می‌شود دقیقاً با پیانو یکسان است.
درنهایت، هنرجو در این درس توانایی خواندن انواع نت را به‌طور دقیق و در گام‌های مختلف پیدا می‌کند.

۲- پارلاتی parlati (وزن‌خوانی): جهان را ریتم به نظم کشیده، و موسیقیِ بدون ریتم حکم نقاشیِ بدون قلم و رنگ را دارد.
ازاین‌رو مطالعۀ انواع وزن‌ها و الگوهای ریتمی برای هر علاقه‌مند به موسیقی بسیار مهم و ضروری است.
وزن‌خوانی (پارلاتی) درواقع همان خواندن کشش نت‌هاست.

۳- دیکتۀ موسیقی music dictation: در دیکته، دیکتۀ ریتم و دیکتۀ صدا به‌طور متناوب کار می‌شود،
و هنرجو با ممارست و تمرین فراوان، توانایی نوشتن نت موسیقی‌ای را که می‌شنود پیدا می‌کند.

ویکی پدیا



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic
روغن موتور

روغن موتور چه نقشی در خودروی شما دارد

روغن موتور را جدی بگیرید؛ این جمله‌ای است که کارشناسان اجاره ماشین بدون راننده تاکید فراوانی بر آن دارند.
کار روغن موتور اساسا از بین بردن اصطکاک بین قطعات موتور خودرو است.

در واقع روغن موتور با ایجاد لغزندگی بین اجزای موتور از ساییده شدن آنها پیشگیری می‌کند،
اما این تنها خاصیت روغن موتور نیست.
به گفته کارشناسان خودرو، روغن موتور به دلیل خاصیت خود به‌‌عنوان یک عامل خنک‌کننده و پخش‌کننده حرارت نیز عمل می‌کند.
برای مثال حرارت نقاطی مانند کف پیستون‌ها که بر اثر احتراق بسیار داغ می‌شوند، به واسطه پاشیده شدن روغن به این قطعه خنک می‌شود،
اما هر کدام از این خاصیت‌ها در صورتی وجود خواهد داشت که روغن موتور مرغوب در موتور خودروی شما وجود داشته باشد،
زیرا کم بودن یا زیاد بودن روغن موتور می‌تواند باعث ایجاد لغزندگی بیش از حد، ایجاد اصطکاک بیشتر و یا خرابی موتور شود.

اما روغنی که بیش از حد در داخل موتور کار کند،
به دلیل حرکت در موتور و گرمایی که تحمل می‌کند، بخش زیادی از مواد اصلی خود را از دست می‌دهد
و از دست رفتن این مواد باعث می‌شود که اصطکاک بین قطعات موتور افزایش پیدا کند و در نتیجه موتور بیشتر گرم شود. این گرم شدن بیش از حد باعث می‌شود یک سری از قطعات اصلی موتور مانند پیستون، یاتاقان، بلبرینگ‌ها، کاسه نمدها و برخی قطعات دیگر آسیب جدی ببینند؛
بنابراین به نظر می‌رسد توصیه کارشناسان برای توجه ویژه به روغن موتور خودرو به جا باشد.

کدام روغن موتور برای خودرو مناسب است؟

اگر می‌خواهید بدانید کدام روغن موتور برای خودرو شما مناسب است،
بهتر است نگاهی به در موتور خودرو بیندازید؛ زیرا شرکت سازنده خودرو شما داخل در موتور روغن سازگار با خودرو را معرفی کرده است.
مراجعه به دفترچه خودرو هم راه مناسبی برای آگاهی از روغن موتور مناسب برای خودرو شما است.

اما توصیه دیگر کارشناسان اجاره ماشین با راننده این است که هنگامی که می‌خواهید روغن را تخلیه کنید،
بهتر است به مکانیک بگویید روغن را در ظرفی شفاف بریزد تا به محتویات درون موتورخودروی خود بیشتر آگاه شوید.
ممکن است در روغن موتور شما ناخالصی‌هایی مانند براده‌های قطعاتی از موتور وجود داشته باشد
که این خود نشانه‌ای است از اینکه موتور خودرو شما به رسیدگی‌های بیشتری نیاز دارد.
این ظرف شفاف حتی می‌تواند حباب‌های آب را نیز به شما نشان دهد
حباب‌هایی که احتمالا به علت قاطی شدن آب با روغن در روغن موتور به صورت کف سفیدرنگ دیده می‌شوند.

تصفیه روغن کاری است که از قدیم انجام می‌شود.
در این روش افرادی که شغلشان تعویض روغن خودرو است
با عبور دادن روغن‌های مصرف شده از صافی‌ها و فیلترها و انجام دادن برخی عملیات‌های شیمیایی این روغن مصرف شده را تقریبا به حالت اولیه خود، یعنی قبل از سوختگی در می‌آورند؛
اما این روغن هیچ گاه خواص اولیه خود را باز نمی‌یابد و در عملکرد موتور هم خیلی تاثیرگذار نخواهد بود.

اجاره خودرو

این روغن‌های تصفیه شده معمولا نتیجه ترکیب چند روغن مختلف با یکدیگر هستند
و از نظر علمی برای خودروهایی که دور موتور بالا دارند اصلا مناسب نیستند.
این روغن‌ها معمولا برای خودروهای سنگین استفاده می‌شوند؛
زیرا حجم روغنی که باید در آنها استفاده شود زیاد است و از طرفی دور موتورشان هم کم است.

شاید تنها حسن این روغن‌ها قیمت ارزان تر آنها باشد، اما بد نیست بدانید که قیمت این روغن‌ها تنها کمی از روغن‌های استاندارد کمپانی‌های مطرح ارزان‌تر است
و از طرفی کارایی و تاثیر روغن‌های مرغوب را هم ندارند.
یکی دیگر از عوارضی که روغن‌های غیر‌استاندارد برای قطعات خودرو شما دارد،
این است که این گونه روغن‌ها جرمی را بر روی قطعات و داخل منافذ ظریف عبور روغن از خود به جا می‌گذارند
که به مرور باعث مسدود شدن این منافذ و کانال‌ها می‌شوند و در نهایت باعث می‌شوند
که برخی قطعات به صورت استاندارد روغن کاری نشوند که این موضوع آسیب جدی به قطعات داخل موتور وارد می‌کند.
به این ترتیب توصیه کارشناسان این است که اگر برای تعویض روغن به یک مغازه تعویض روغنی می‌روید
روغن‌های استانداردی را انتخاب کنید که توسط کمپانی‌های مطرح تولید شده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

اعتراض حميد عسگري به نرخ دلارواو موزيك , رسانه پخش موسيقي آنلاين

همين اوضاع اعتراضات بسياري از هنرمندان را در پي داشته
كه نگران وضعيت معيشت مردم و گراني بازار بوده اند.
يكي از هنرمنداني كه واكنش بسيار تندي به اين اوضاع نشان داده است حميد عسگري بوده است.
ولي در پستي در صفحه محازي خود با لحن بسيار تندي به مسئولين تاخته و خواستار جمايت از مردم و سامان دادن به اوضاع شده است.

متن اعتراض حميد عسگري به شرح زير است.

دلار شد ۵٨٠٠ تومان. البته اين قيمت اين ساعته!!!!!
همينجا جواب اون دسته از آدماى كوته فكرى كه ميان ميگن همش تقصير روحانيه و چرا هنرمندا تو انتخابات از روحانى حمايت كردن رو بدم.
اين وضع كشنده اقتصادى نتيجه ۴٠ سال بى كفايتيه همه مسئولين نظامه.
اين نتيجه ۴٠ سال دروغه. اين نتيجه ۴٠ سال پافشارى بر باورهاى غلطه. خدا به ما رحم نخواهد كرد .
لياقتشم نداريم. ۴٠ سال فقط گفتيم مرگ بر امريكا.
نتيجش چى شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic
ساز عود

معرفی ساز عود

ساز عود یا بربط یکی از سازهای زهی است.
این ساز بیشتر در کشورهای خاورمیانه خصوصا کشورهای عربی رواج داد و از قدیمی ترین سازهای زهی میباشد.
البته پیدایش این ساز با اختلاف نظرهایی همراه است.
برخی آن را به هند و عده ای به بلخ نسبت میدهند.عده ای نیز آن را سازی ایرانی میدانند.

ساز عود یکی از اصیل‌ترین سازهای موسیقی ایران زمین است.
آثار باستانی میان‌رودان متعلق به هزارهٔدوم پیش از میلاد، نگارهٔمردی ایستاده را نشان می‌دهد که به نواختن بربط مشغول است.
در حقیقت سومری‌های باستان نخستین مردمی هستند که در آثار به جای مانده از آن‌ها ردپایی از این ساز در دیده می‌شود.
ساز عود در ایران پیش از اسلام به نام بربط شناخته می‌شد و پس از سومری‌ها و در دوران هخامنشیان رواج داشته‌است.
این ساز در عهد ساسانی بیش از همه ادوار رواج داشته‌است.

گویا در اوایل اسلام به کشورهای عربی راه یافته و جانشین سازی به نام مزهر شده است.
بر پایهٔبرخی از اسناد «ابن سریح ایرانی نژاد»
نخستین کسی است که درعربستان و در قرن یکم هجری عود فارسی یا بربط را نواخته و نوازندگی آن را آموزش داده‌است.

بهترین آموزشگاه موسیقی تهران

الاغانی می‌گوید:آشنایی او با عود از آنجا شروع شد که«عبدالله ابن زبیر» جمعی از ایرانیان را به مکه دعوت کرده بود تا خانه کعبه را تعمیر کنند.
دیوارگران ایرانی عود می‌زدند و اهل مکه از ساز و موسیقی ایشان لذت می‌برند و آن را تحسین می‌کردند،
ابن سریح پس به عود زدن پرداخت و در این صنعت سرآمد هنرمندان زمان گشت.
چون سطح ساز بربط از چوب پوشیده شده بود، اعراب آن را عود نامیدند.
(العود در زبان عربی به معنای چوب است).

به باور برخی پژوهشگران موسیقی مانند اکارد نوبوئر(Eckhard Neubauer) این واژه در اصل عربی شده واژه “رود” فارسی می‌باشد
که هم نام دیگر بربط است و هم به معنای سیم در سازهای زهی می‌باشد.

بربط امروزه نقش بسیار کمتری در موسیقی ایرانی دارد.
عود عربی بر خلاف بربط ایرانی از اصلی‌ترین سازهای موسیقی عربی است.
این ساز پس از اینکه به اروپا برده شد، نام لوت بر آن نهادند.
واژه لوت از نگارش کلمهٔالعود به وجود آمده و به تدریج به لوت تبدیل شده است.
ابن خلدون در قرن ۸هجری قمری آن را به ترکه‌های چوبینی که انعطاف‌پذیر است معنی نموده.

خود کلمه بربط در واقع از دو کلمه “بر” و بط” ساخته شده یعنی “مانند بط” و بط به معنی مرغابی است.
در کل شکل این ساز به مرغابی تشبیه شده چون سینه جلو داده و گردن کوچکی دارد.
دیدگاه دیگر این واژه را برگرفته از نام “باربد” نوازنده رود در دربار خسرو پرویز می‌داند.

عود به علت نداشتن پرده در انواع ارکسترها و موسیقی ها قابل استفاده است
و بسیاری از آهنگ ها و پاساژها و آرپژها را می تواند با سرعت بالایی اجرا کند
در سبک ها ی مختلف (جز، فلامنکو،…) وسعت صدادهندگی عود بین (5/1 تا 2) اکتاو است
با تغییرات در سیم ها می توان وسعت صدای آن را به 2 اکتاو و 5 نت افزایش داد.
زیرا عود دارای 12 گوشی می باشد که به طور معمول روی 10 عدد از آنها سیم بسته می شود.



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic
اجاره خودرو

نسل جدید بی ام و را با موبایل روشن کنید

شرکت خودروسازی بی ام و از آن جمله خودروسازهایی است که همیشه با علم روز پیش رفته است.
از این رو اکنون نیز در حال هماهنگ شدن با دنیای مدرن و گوشی های هشمند است.
رایان رابرتسون مدیر فروش کمپانی خودرو سازی بی ام و در هیئت مدیره گفته است که نسل جدید بی ام و به دنبال حذف کلیدهایی سنتی خودروها و جایگزینی آن را گوشی های هوشمند است.
این مقام مسئول توضیح داده از آن جا امروزه اکثر افراد از گوشی های هوشمند استفاده میکنند
و از سوی دیگر برنامه مخصوص خودروهای بی ام و به مشتریان اجاره خودرو بدون راننده این امکار را میدهد که خودروی خود را با گوشی خاموش و روشن کنند
لذا دیگر اهمیت کلیدهای قدیمی خاموش و روشن کردن ماشین مانند قبل نیست و میتوان از آن ها صرف نظر کرد

اجاره خودرو

رابرتسون در خلال نمایشگاه خودروی فرانکفورت گفت مشتریان دیگر مجبور نیستند برای روشن کردن خودرو از سوئیچ استفاده کنند.
او این سؤال را پرسید: واقعاً چه تعدادی از مشتریان اجاره خودرو با راننده به کلیدها نیاز دارند؟
او گفت: مشتریان هرگز سوئیچ‌ها را از جیب‌هایشان بیرون نمی‌آورند بنابراین چرا اصلاً نیازی به حمل آن داشته باشند؟

اگرچه ب‌ام‌و اولین یا تنها کمپانی‌ای نیست که این ایده را دارد (تسلا و ولوو نیز چنین فکری را در ذهن دارد)
اما به نظر می‌رسد حذف کلیدهای سنتی قدم بعدی در مدرن سازی صنعت خودرو است.
رابرتسون در نهایت گفت: ما به دنبال آسان‌تر ساختن کارها و حذف کلیدها هستیم.
خواه این کار همین‌الان صورت بگیرد یا در آینده، اما به هر حال رخ خواهد داد.



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

پخش فیلم های سینمایی از صدا و سیما در ایام نوروز با سانسورهایی رو به رو شده بود
که از جمله آن ها می توان به فیلم های «سارا و آیدا»، «برادرم خسرو»، «خوب بد جلف» و… اشاره داشت.
اما تازه ترین سانسور سیما مربوط به تیتراژ فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» است
که در آن صدای مهدی یراحی حذف و یک موسیقی انتخابی جایگزین آن شد.
این اتفاق در حالی رخ داد که یراحی در برنامه سال تحویل شبکه دو همین ترانه را اجرا کرده بود.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک محمدرضا شفاه، تهیه‌کننده فیلم سینمایی “بیست و یک روز بعد”
در این خصوص یادداشتی را در صفحه مجازی خود منتشر کرده است که به این شرح می باشد:

«امروز فیلم سینمایی #بیست_و_یک_روز_بعد برای بار دوم از تلویزیون پخش شد
و در کمال تعجب موسیقی تیتراژ فیلم حذف شده و روی تیتراژ انتهایی موسیقی دیگری پخش شد.
سوال این است که واقعاً چرا قواعد پخش در صداوسیما تبدیل به چنین پدیده‌‌ی غریبی شده است؟

پدیده‌ی غریبی‌ست خصوصا وقتی بدانید موسیقی فیلم همین چند روز پیش در ظهر روز تحویل سال در برنامه‌ای تلویزیونی با حضور مهدی یراحی پخش و بطور زنده اجرا شده است. ولی عصر همان روز در شبکه‌ امید همین موسیقی، از تیتراژ حذف شده است.

وقتی هیچ قاعده‌ای در این زمینه در صداوسیما وجود ندارد
و همه چیز تابع سلیقه‌ی آدم‌های بعضاً نه چندان کارشناس هست، نتیجه این می‌شود.
یک چنین بلبشو و چنین وضع غیر اصولی‌ای هست که باعث می‌شود
صداوسیما نه بتواند از چارچوب‌هایی که دارد در پخش رعایت می‌کند، از خودش با اقتدار دفاع کند
و نه از تصمیم‌هایش در مواقعی که تصمیم می‌گیرد قاعده و ممنوعیتی را آزاد کند.»

وی در بخشی از پی نوشت یادداشت خود بیان داشت:
« شخصاً قطعه‌ی #بیست_و_یک_روز_بعد را بسیار دوست دارم و عدم پخش آن برایم اتفاق غم‌انگیزی بود.
خصوصا که بسیاری #بیست_و_یک_روز_بعد را از طریق این اثر برادر خوبم مهدی یراحی شناختند.»



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic
آموزش ویولن

علت سخت بودن آموزش ویولن

ويلن به دليل نداشتن Feret Board
( يعني نشانه ايي براي محل دقيق انگشت گذاري كه در ساز هاي ايراني به آن پرده يا دستان مي گويند )
يكي از سخت ترين ساز هاي دنياست .
به اين معني كه نوازنده یا هنرجوی آموزش ویولن بايد با شنيدن زياد موسيقي و يادگيري سرايش ( سلفژ ) گوش خود را تقويت كند
تا بتواند جاي دقيق صداها را پيدا كند و صدايي خوش از اين ساز توليد نمايد

مشکلات اموزش ویلن

در آموزش ویولن هم مانند هر سازی هنرجو از ابتدای راه با سختی ها و چالش های زیادی رو به رو میشود
که البته به دلایل ذکر شده در بالا آموزش ویولن کمی سخت تر از سایر ساز ها میباشد.
این مطلب قصد دارد به مشکلات آموزش ویولن بپردازد
تا بتواند به پیشرفت آموزش هنرجویان کمکی کرده باشد.

از آنجايي که ويلن ساز کلاسيک است
بدون شک و يقينا يک هنرجو از ابتدا بايد آنرا با مِتُدِ کلاسيک بياموزد.
همانطور که اساتيد بزرگ , حتي موسيقي ايران نظير: استاد ابوالحسن صبا
چندين سال و نزد بهترين استادان ويلن کلاسيک , همين مسير را طي کردند
و پس از يادگيري ويلن بصورت کلاسيک , با آن ساز توانا موسيقي ايراني را اجرا کردند.

پس از يادگيري ويلن تا حدي که مشکلات نوازنده را بر طرف کند
او مي تواند در هر گرايشي ادامه ي نوازندگي خود را پي بگيرد
اما نکته ي مهم کيفيت آموزش ويلن به روش کلاسيک است که پايه ي موفقيت نوازنده را در هر گرايش بعدي رقم مي زند.

آموزشگاه موسیقی ویولن

پر واضح معلوم است هر گونه نقصي در پايه ي آموزش اثرات بد و عادات نادرستي را در هنرجو ايجاد مي کند
که رفع آن عادات نادرست بعضا” به مراتب سخت تر از يادگيري درست آنها از ابتدا مي باشد.

به عنوان يک معضل در اين ميان از کمبود کتاب ها و اتودها و اجراها که در کشورهاي اروپايي به وفور يافت شده
و به آساني در دسترس هستند مي توان نام برد.
مثلا” اگر کتابي را که تمرين مي کنيم در نظر بگيريم که اصل آن با CD و قطعات ساده و شيرين براي نوآموزان تهيه شده
حال آنکه تدريس فقط کتاب ( بدون CD و قطعه هاي مرتبط ) آموزش را خيلي خشک و کسل کننده مي کند
و اغلب موجب دلزدگي هنرجو مي شود.
نبود معلمان تراز اول يا کم بودن آنها نيز از طرفي ديگر باعث پايين ماندن سطح نوازندگي شده
بخصوص که معلمان خوب فقط در تهران مشغول به فعاليت هستند
و بنابراين امکان ادامه ي يادگيري ويلن در حد حرفه اي براي بسياري از هنرجويان مستعد فراهم نمي باشد.
عدم توجيه اقتصادي انجام کار هنري را نيز به اين مشکلات بيفزائيد
تا ببينيد ديگر به جز يک عاشق چه کسي وقت و انرژي و جواني خود را در راه تحصيل موسيقي صرف مي کند.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک مهدی یراحی در یادداشتی با عنوان «از چاله «لاتارى» تا چاهِ «کبریت»» نوشت:
«شاید طى چند روز گذشته، ویدیویى را که به شیوه «دوربین مخفى» توسط گروهِ تبلیغات فیلم «لاتارى» (با عنوان «کبریت»)، تولید و منتشر شده دیده‌اید.
نیازى نیست درباره میزان «بى‌مایه‌گى» سازندگانِ این آیتمِ «موذى» چیزى بگویم.
تنها باید به حالِ جوانِ بااستعدادى تأسف خورد که در اولین تجربه سینمایى‌اش قله‌هاى بسیارى را فتح کرد،
اما شاید به دلیل حضورِ یاران و همراهانِ جدیدش که تحجر را با تدین و نژادپرستى را با وطن‌دوستى اشتباه گرفته‌اند،
پا به بیراهه‌ گذاشت و حال نه تنها جایگاه هنرى‌اش را به این میزان تنزل داده،
بلکه گمان مى کنم حتی به نگاه انسانی‌‌اش، خدشه‌اى جدى وارد کرده است.

چنین محصول زشتی، با کمال آرامش در فضاى مجازى پخش مى شود تا عواید فیلمی با محتواى نژادپرستانه، بیشتر شود و در مقابل، قلب‌های بسیارى بشکند.

جنابِ مثلاً ارزشى! نان در خون هموطنِ عرب تبار زدى تا براى عزیزانت کلاه ابریشم ببافى؟!

آیا اهانت به اقلیتِ محرومى که از گنج زیر پایش حاصلى جز رنج نداشته و ندارد، “هنر” است؟

آیا از لباس سنتى، نجابت، قناعت و سکوتشان هم نتوانستید بگذرید
که همین‌ها را هم به ابزارى براى بهبود وضعیت گیشه فیلمى (که از نظر انسانى و هنرى شکست خورده)، تبدیل کردید؟!
با این روش‌ها قصد دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها را دارید؟!
آیا فکر نمی‌کنید با این میزان توهم، ادا و شؤافِ انقلابى گرى که دارید،
باید فاتحه ایرانى که بنا باشد تندروهاى بى‌سلیقه و کج‌فکرى چون شما مدافعِ فرهنگ و ارزش‌هایش باشند، را خواند؟!
آیا گمان مى کنید هنوزهم پُزِ داناى کُل گرفتن کار مى کند و جواب می‌دهد؟!
از روى شهید على هاشمى، شهید متوسلیان، شهید جهان‌آرا و شهدایى که به هر نحو در سخنرانى‌هایتان وام‌دارشان هستید، شرم نکردید؟

قبولِ شکست، به مراتب بیشتر از رسیدن به پیروزى جنبه، ظرفیت و جسارت مى‌طلبد.
اى کاش این ظرفیت در شما و همکارانتان وجود مى‌داشت و اینگونه به تلاشى مذبوحانه و عبث تن در نمى‌دادید،
که از چاله “لاتارى” به چاه “کبریت” بیفتید! چرا که با این اهانت نژادپرستانه، نه تنها احساساتِ اقلیتى نجیب و محروم را جریحه‌دار کردید،
بلکه با پر رنگ کردن مرزهاى قومیتى، آتشِ فتنه و نفرت را میان اقوام مختلف ایرانى شعله‌ور ساخته
و در ایام نوروز، عواطفِ هموطنان تان را به بازی و سخره گرفتید.

عالیجنابان لاتارى که مدعى فهم صحیح از شریعت، نژاد، انقلاب، ناموس و غیرتید
و تقریباً همه اصول را همچون ارث پدرى، با قرائت هاى منحط گروهى ، مصادره به مطلوب کرده‌اید!

چه خوب که به فکرِ غیرت ملى هستید و دست به کار!
اما کاش براى اثبات دغدغه مندى هاى غیرت مندانه تان، به معضلات ریز و درشتى بپردازید
که در بسیارى از موارد، براى جامعه ایران تبدیل به بن بست شده اند.
مصائبى که غور در عمقشان (به مدد گستردگى مناسبات) تنها از شما و دوستان تان ، ساخته است.
ساختش از شما، تضمینِ فروشش با من! نیازى هم به تبلیغاتِ “کبریتى” نخواهید داشت.
روابطتان هم که براى جذب سرمایه و اخذ مجوز، “الى ماشاء الله” است!

اما قبل از آن بگویید: چگونه مى‌توان اثرى که حتى به شعارهاى سازندگانش (فارغ از درست یا غلط بودن) پایبندی ندارد
و در تعارض آشکار با خاستگاه اولیه آن است را باور کرد؟!

فیلمى که در “حرف” قرار است ضد‌امپریالسیم باشد،
اما خالقینش در “عمل” حتى اسمش را (براى جذابیت بیشتر در فروش)
بر مبناىِ یکى از نمادهاى نظامِ آمریکایى که در کشورهاى جهان سوم معروفیتى فراوان دارد، برمى‌گزینند؛ “لاتارى”!!
نامى که تا تیتراژ پایانى فیلم در پى دلیلى قانع کننده براى انتخابش گشتم و پیدا نشد!

اگر حتى ذره‌اى از شرافتِ شهداى جنگ را به یاد دارید، به جبرانِ تخمِ نفاق و تفرقه‌اى که (خواسته یا ناخواسته) در دل جامعه کاشتید،
از اقوام و اقلیت‌هاى ایران، که با وجودِ نادیده گرفتن‌ها و بى‌مهری‌ها، هشت سال مرزها را حفظ کردند
و هنوز پاى همه محرومیت‌ها، خاک مى‌خورند و دم نمى‌زنند (به‌خصوص جمعیت ایرانى هاى عرب تبار) عذر‌خواهى کنید و از این بیراهه برگردید.

در روزگارى که بسیارى از جریان‌هاى سیاسی، قصد دارند میان قومیت‌ها، ملت‌ها، ادیان، مذاهب و اعتقاداتِ مختلفِ موجود در منطقه خاورمیانه؛
بذر فتنه و شکاف و نفاق بپرورانند، غفلت‌هایى از این دست، براى تحقق اهدافِ شومِ قدرتهاى معاند،
که خواسته‌ای جز از بین رفتنِ تمامیت ارضىِ این اقلیم را ندارند، کافیست!

صهیونیسم هم نمى‌توانست چنین هنرمندانه کام مردم را در نخستین روزهاى سال جدید خورشیدی تلخ کند. احسنت!

جا دارد از مدیران شبکه دوى سیما هم براى تعلل در معرفىِ ایرانیان عرب (در آیتم دردناکِ نقشه) تشکر و قدردانی کنم.
دست مریزاد! ما مدتهاست به این نادیده گرفتن‌ها از سوى صاحبان رانت، عادت کرده‌ایم.
گرچه مهر و محبت و برادرى هموطنانِ غیرعرب ایرانى، همواره مرهمی بر زخم‌ها و رنج‌هایمان بوده است.
فتنه حقیقى، آب به آسیاب دشمن ریختن با هدفِ بهبودِ وضعیتِ گیشه یک فیلم نژادپرستانه و دهان‌کجى به اقلیت‌هاى مظلوم کشور با سوءاستفاده از احساسات ملى است.

ایران مثال فرش پر نقش و نگاریست که زیبایى‌اش را مدیون تنوعِ اقوام، زبان، اقشار و فرهنگ هاى مختلف است.
کافیست چشم‌ها را بشوییم و جورِ دیگر ببینیم.

مهدى یراحى
فروردین ٩٧»



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic
ویولا

ویولن آلتو یا ویولا چیست

ویولن آلتو یا همان ویولا یکی از سازهای زهی و آرشه ای از خانواده ویولن میباشد.
طرز نواختن ویولا درست همانند ویولن است اما از اندازه ساز از ویولن بزرگتر است
علت این تغییر سایز این است که ویولا در پرده بالاتری از ویولن نواخته میشود.
بنابر این زه های آن سنگین تر ضخیم تر هستند و آرشه آن نیز سنگین تر است.

در این مقاله شما را با سایر تفاوت های ویولن و ویولا آشنا خواهیم کرد.

از نظر ساختمانی و طرز گرفتن عینا شبیه به ویولن و فقط حدود چند سانتی متر از ان بزرگتر است .
بدنه ويولن، ويولا، ويولنسل، از سطح كمي منحني (پشت ماهي)
و يك نوار چوبي كه اين دو سطح را به هم مي‌پيوندد، تشكيل شده،
لبه‌هاي انتهايي بالا و پائين هر دو سطح، دايره‌اي شكل شده و در قسمت وسط فرورفتگي يافته‌اند.

روي سطح رويي نزديك اين فرورفتگي در وسط، شكافي به شكل «f » بريده شده است
كه به طور قرينه در دو جانب « خرك » ساز قرار گرفته‌اند.

آموزشگاه موسیقی ویولن

تفاوت دیگر این ساز با ویولن در کوک و وسعت آن است.
ویولا صدای منطقه متوسط سازهای این خانواده را می‌دهد.
از ویولن بم‌تر و از ویولن‌سل زیرتر.

چهار سیم ویولا مانند ویولن با فاصلهٔ پنجم درست با هم کوک می‌شوند.
زیرترین سیم نت لا با بسامد ۴۴۰ هرتز است
که به فاصلهٔ ششم بزرگ بالای نت دوی وسط پیانو است.

کوک سیم‌های این ساز به ترتیب از زیر به بم عبارت است از:
لا (سیم اول) ر (سیم دوم) سل (سیم سوم) دو (سیم چهارم)

نقش تکنواز در این ساز کمی کمتر از این نقش در ویولن است
در عوض ویولن التو یکی از اعضای مهم همنواز های کوچک و همنواز بزرگ (سنفونیک و نظایر ان) است.



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 فروردين 1397 | نظرات ()