نوشته شده توسط : vavmusic

معاون سازمان منطقه آزاد کیش به دلایل تفاوت برج سازی در این جزیره نسبت به دوبی پرداخت و توضیحاتی را در این‌باره ارائه کرد.

رامین افشاری با اشاره به پروژه‌های عمرانی منطقه آزاد کیش بیان کرد که در حال حاضر حدود ۴۰۰ میلیارد پروژه فرودگاهی داریم که فرودگاه جزیره با ظرفیت ۴.۵ میلیون مسافر در سال که ۴۴ هزار مترمربع مساحت دارد و سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آن مسافر داخلی و یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مسافر خارجی آن هستند یکی از موارد آن است.

افشاری افزود:

علاوه بر این ترمینال بین‌المللی و احداث باند جنوبی برای هواپیماهای پهن پیکر از دیگر طرح‌های مدنظر فرودگاهی در منطقه است که امیدواریم پروژه باند جنوبی تا پایان سال به اتمام برسد.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابیقیمت تور کیشگشت نوید

 

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به پروژه‌های بندرگاهی منطقه گفت که در جزیره کیش حدود ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه بندرگاهی داریم و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز مربوط به جزیره هندورابی است که امیدواریم تا پایان شهریور ماه بتوانیم پروژه بندرگاهی جزیره هندورابی را به اتمام برسانیم.

افشاری در ادامه به بحث زیرساخت‌ها اشاره و عنوان کرد:

در مقوله انتقال برق سه پست ایستگاه GIS، ۱۳۲KW  داریم که در حال ساخت و تجهیز است و قرارداد خرید پست‌های خارجی آن نیز به امضا رسیده است. این مسئله بحث بسیار جدی مربوط به انتقال نیرو در جزیره کیش است که مدنظر قرارگرفته است. همچنین یکی دیگر از پروژه‌های جزیره مربوط به مصلی است که در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده و در مراحل پایانی تکمیل است.

معاون عمرانی منطقه سازمان آزاد کیش با بیان اینکه طی سه ساله اخیر ۱۰۰هکتار پارک داخلی و ساحلی ایجاد شده است، گفت:

در جزیره کیش پارک داخلی وجود نداشت و همه پارک‌ها ساحلی بود، بنابراین ۱۰۰ هکتار پارک اضافه شد که بخشی از آن ساحلی و بخشی از آن داخلی است.

افشاری در پاسخ به بحث تراکم در منطقه آزاد کیش و بالاترین حد ساخت‌وساز در این منطقه خاطرنشان کرد:

در جزیره کیش با توجه به وجود فرودگاه در مرکز جزیره در بخش ساحل تا ۷۵ متر ساخت‌وساز مجاز است و هرچه مرکز شهر نزدیک می‌شویم این ارتفاع کمتر می‌شود اما در کل مخروط پروازی بین ۵۰ تا ۷۵ متر است، یعنی با توجه به محدودیتی که فرودگاه در مرکز جزیره ایجاد می‌کند امکان ساخت‌وساز بیشتر از ۷۵ متر وجود ندارد.

تور ارزان کیشگشت نوید

 

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

تور ارزان کیشگشت نوید

 

افشاری همچنین درباره انتقاد وارد شده به تفاوت برج‌سازی در شهری همانند دوبی نسبت به کیش تصریح کرد که در این‌باره اصلا نباید قیاس کرد، چرا که دوبی لرزه خیز نیست و تمام سقف‌های آن‌ها فلت است و تیر ندارند؛ بنابراین با توجه به اینکه لرزه خیزی وجود ندارد و روی پهنه گسل قرار ندارند می‌توانند ساخت‌وسازهای متفاوت داشته باشند که ما از انجام  آن محروم هستیم.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد:

تقریبا تمام کشور روی پهنه لرزه‌خیزی قرار دارد و جزیره کیش نیز پهنه لرزه ‌خیزی بالایی دارد. سازه‌ها در کیش بسیار متفاوت است.

افشاری در پاسخ به اینکه آیا در کیش تراکم فروشی وجود دارد یا خیر؟ گفت:

قطعا در کیش تراکم فروشی داریم، چرا که این بحث در تمامی شهرهای کشور وجود دارد و اگر کسی بخواهد خارج از ظرفیت پروژه‌اش ساخت‌وساز کند و پروژه بلندمرتبه بسازد قطعا نیاز به خرید تراکم دارد.

افشاری همچنین در مورد نگاه منفی موجود به تراکم فروشی در کلان‌شهرها و چگونگی این نگاه در جزیره کیش بیان کرد که موضوع جزیره کیش با سایر شهرها فرق می‌کند. این جزیره از ابتدا طرح جامع داشته و خارج از طرح جامع نه زمین واگذار و نه تصمیمی اتخاذ می‌شود؛ هرچند در کیش زمین‌ها بایر است و بافت‌های فرسوده وجود ندارد.

 

تور داخلی زیباترین مناطق ایران



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

مناطق گرمسیری و ساحلی همواره در میان گردشگران سراسر جهان از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است. جزیره‌ی زیبای ‌کیش یکی از بهترین مقاصد گردشگری این‌چنینی است که به خصوص در فصول سرد سال طرفداران بی‌شماری دارد. در ادامه با گشت نوید و وب سایت نوید ۲۴ همراه باشید.

جزیره‌ی کیش یکی از جزایر و توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است که موقعیتی بسیار مهم دارد. روانه شدن بیش از یک میلیون گردشگر در طول سال به سوی این جزیره به خوبی اهمیت زیاد آن را نشان می‌دهد. خوشبختانه این میزان از حضور گردشگر باعث شده است که این جزیره از زیرساخت‌های گردشگری مناسبی برخوردار باشد

آب‌های شفاف و زلال، مراکز خرید لوکس و گران قیمت، هتل‌های مجلل و پر از امکانات، امکان انجام ورزش‌های آبی مفرح و حیات دریایی متنوع، از این جزیره مقصدی به یاد ماندنی ساخته‌اند.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

انتخاب شدن کیش به عنوان اولین منطقه‌ی آزاد تجاری و اقتصاد در سال ۱۳۶۱ درهای رونق و توسعه را به سرعت بر روی مرزهای این منطقه باز کرد که اثرات آن را امروزه به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

همچنین تا سال‌های آغازین سلطنت محمدرضا پهلوی این جزیره به عنوان یکی از مراکز مهم صید مروارید از جایگاه مطلوبی برخوردار بود که با ورود مروارید ژاپنی به ایران روز به روز از اهمیت آن کاسته شد. شاه با استفاده از بودجه‌ی دولتی سعی در گسترش گردشگری در این جزیره داشت که نسبتا موفق هم بود.

بعد از انقلاب نیز با تزریق سرمایه‌های دولتی و خصوصی این روند تا حدی ادامه پیدا کرد. به هر حال در حال حاضر جزیره‌ی زیبای مرجانی کیش می‌تواند مقصدی عالی برای سفرهای زمستانی باشد که البته نیاز به بودجه‌ی نسبتا بیشتری نسبت به مقصدهای دیگر ایران دارد.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

وضعیت آب وهوایی

کیش در جنوبی‌ترین مناطق کشور قرار دارد و همانطور که می‌دانید این مناطق مثل همه نقاط دیگر استان هرمزگان تابستان‌های گرم مرطوب و زمستان‌های مطلوبی دارند. بنابراین می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر به این جزیره میانه‌های پاییز تا اواخر زمستان است. البته تا اواسط اردیبهشت هم می‌توان از آب‌وهوای مطبوع آن لذت برد. به نوعی این جزیره دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های ملایم و کوتاه است.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

هزینه‌ی هتل


 

جاذبه‌ها

ساحل مرجانی

بی‌شک یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های هر جزیره‌ای سواحل آن محسوب می‌شوند. جزیره‌ی کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست. ساحل مرجانی کیش در بخش شرقی جزیره واقع شده است و یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های آن به شمار می‌رود.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

ساخت آلاچیق و ایجاد محوطه و امکانات مناسب لذت گشت‌وگذار در این مکان را چندین برابر کرده است. همچنین مرکز تفریحات دریایی با فراهم کردن امکان پرداخت به ورزش‌ها و تفریحاتی مانند جت اسکی، غواصی، بانانا و شاتل می‌تواند اوقات فراغت فراموش‌نشدنی را برایتان رقم بزند.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی یکی از توابع کیش به شمار می‌رود که در میان جاذبه‌های برتر آن قرار دارد. این جزیره با وسعتی حدود۲۳ کیلومتر مربع چه از نظر تاریخی چه از نظر طبیعی از جایگاه خوبی برخوردار است. هندورابی حدود ۲۸ کیلومتر از کیش فاصله دارد اما مطمئن باشید ارزش وقت گذاشتن را دارد. جمعیت بسیار کمی در این مکان زندگی می‌کنند که در روستایی به نام هندرابی ساکن هستند و از طریق صید ماهی گذران زندگی می‌کنند.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

در نزدیکی روستای هندرابی می‌توانید آثار مخروبه‌ی قریه‌های «الدورات» و «الصراه» را تماشا کنید که از زمان‌های دور به جا مانده‌اند. در سده‌ی نهم هجری پرتغالی‌ها در این جزیره حضور داشتند که امروزه می‌توان آثار آن را مشاهده کرد. هنگام سفر به این جزیره حتما مواد خوراکی و آب‌ آشامیدنی به همراه داشته باشید. در ضمن سیستم برق‌کشی وجود ندارد بنابراین اگر قصد دارید شب را در این مکان سپری کنید حتما وسایل روشنایی تهیه کنید.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابیقیمت تور کیشگشت نوید

شهر حریره

شهر تاریخی حریره که قدمت آن به سده‌های ۵ تا ۱۰ هجری قمری باز می‌گردد، در شمال جزیره کیش قرار دارد و روزگاری یکی از شهرهای پررونق این ناحیه به شمار می‌رفت. وسعت حریره به ۱۲۰ هکتار می‌رسد. محوطه‌ی باستانی حریره مجموعه‌ای متشکل از نقاط ساحلی، خانه‌های اعیانی، حمام، مسجد و قنات‌های قدیمی است.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

این شهر قدیمی در شمال جزیره‌ی کیش قرار دارد و در سال ۱۳۷۶ به فهرست آثار ملی ایران اضافه شد. اگر به مناطق تاریخی علاقه‌مند هستید در سفر به کیش حتما از این مکان دیدن کنید.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

کشتی یونانی

کشتی یونانی یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش و همچنین نماد این جزیره محسوب می‌شود. کشتی مذکور در سواحل همیشه نیلگون جزیره‌ی کیش به گل نشست. با وجود تلاش‌های بسیار اما نتوانستند کشتی را از گل بیرون بکشند بنابراین آن را به آتش کشیدند. امروزه بقایای این کشتی به خصوص در غروب آفتاب به یکی از پرطرفدارین سوژه‌های عکاسی در میان گردشگران تبدیل شده است.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

تور ارزان کیشگشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

همچنین می‌توانید چند ساعتی از اوقات فراغت‌تان را در پارک ساحلی کشتی یونانی سپری کنید که دارای امکاناتی همچون رستوران، کافه تریا و کرایه دوچرخه است. به علاوه می‌توانید با شرکت در تورهای غواصی از تماشای فضای درونی کشتی و گشت‌وگذار در آن لذت ببرید.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

پارک ساحلی میر مهنا

پارک ساحلی میر مهنا در ساحل شمال و شمال غربی جزیره واقع شده و همه روزه میزبان گردشگران زیادی است که برای سپری کرددن اوقات فراغت‌شان به همراه دوستان و خانواده این مکان را انتخاب می‌کنند.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

اسکله‌ی تفریحی میرمهنا یکی از جاذبه‌های پارک به شمار می‌رود که اگر به ماهی‌گیری علاقه‌مند باشید از حضور در آن لذت زیادی خواهید برد. مسیرهای پیاده‌روی متنوع، بازارهای خرید، مسیر دوچرخه‌سواری، انواع بوفه و چایخانه و زمین بازی کودکان از جمله ویژگی‌های مهم پارک هستند.

همچنین محل های مناسبی برای پخت کباب آماده شده است، بنابراین اگر به پیک نیک به همراه عزیزانتان علاقه دارید، یکی از بهترین نقاط جزیره‌ی کیش همین پارک است. پارک میرمهنا در دو فاز ساخته شده که فاز اول حدود ۴۱۰۰۰ متر مربع و فاز دوم هم حدود ۵۰۰۰۰ متر مربع مساحت دارد که در حال تکمیل شدن است.

قلعه وحشت

اگر عاشق ترسیدن و هیجان ناشی از آن هستید به هیچ وجه نباید فرصت حضور در قلعه وحشت کیش را از دست بدهید. با تهیه بلیت می‌توانید قدم به مکانی ترسناک و مملو از اتفاقات ریز و درشت این‌چنینی بگذارید.

سعی کنید برای چند ساعتی هم که شده از فضای عاشقانه و پر از آرامش سواحل و پارک‌های کیش فاصله بگیرید و تجربه‌ای کاملا متفاوت داشته باشید. همین بس که یکی از آیتم‌های این نوع تورها دنبال کردن شما با ظاهری ترسناک و اره برقی به دست است که ناخودآگاه شما را به فرار وا می‌دارد. خوشبختانه بلیت این سرگرمی نسبت به دیگر جاذبه‌های کیش قیمت منطقی دارد.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

آب انبار کیش

هنگامی که برای اولین بار آب‌انبارهای کیش را ببینید بدون شک معماری متداول در شهر یزد را در نظرتان زنده خواهد کرد. این آب‌انبار با معماری جالب توجه دارای دو گنبد و پنج بادگیر در اطراف آن‌ها است که وظیفه‌ی ورود و خروج هوا و خنک کردن آب درون آب‌انبار را به عهده دارند.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جالب این که این آب‌انبار در سال ۱۳۷۱ ساخته شده است و به دلیل افزایش ساخت‌وساز و گسترش سیستم آب‌رسانی در جزیره‌ی کیش، امروزه به جز برای اهداف گردشگری استفاده‌ی چندانی از آن نمی‌شود. به هرحال دیدن این مکان خالی از لطف نخواهد بود.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

شهر زیر زمینی کاریز

در گذشته عمده آب شرب مردم جزیره از قنات‌ها تامین می‌شد. قنات قدیمی کیش که قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال دارد، گرچه به عظمت قنات‌های نقاط کویری ایران نیست، اما از نظر مهندسی یکی از پیشرفته‌ترین قنات‌های ایران در زمان خود به شمار می‌رفت.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

همانطور که پیش‌تر گفتیم امروزه آب آشامیدنی جزیره از طریق لوله‌کشی تامین می‌شود، بنابراین در حرکتی هوشمندانه این قنات‌ها را تغییر کاربری داده‌ و به شهری زیرزمینی و تفریحی تبدیل کرده‌اند.

قیمت تور کیشگشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

شهر زیرزمینی کاریز بیش از ۱۰,۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. عمق آن به ۱۶ متر و ارتفاع از کف تا سقف آن به ۸ متر می‌رسد. با مشاهده‌ی دیواره‌ها و سقف کاریز (قنات) می‌توان صدف‌ها، مرجان‌ها و سنگ‌واره‌های قدیمی را که قدمتی بین ۲۷۰ تا ۵۷۰ میلیون سال دارند، تماشا کرد.

غرفه‌های صنایع دستی، رستوران‌های سنتی و بین‌المللی، موزه، گالری هنری، آمفی تئاتر و سالن کنفرانس از جمله ویژگی‌ها و امکانات این شهر به شمار می‌روند. به هیچ وجه فرصت گشت‌وگذار در دل این شهر زیرزمینی را از دست ندهید.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

پاراسل سواری

پاراسل نوعی چتر است که می‌توان به صورت یک نفره یا حداکثر سه نفره از آن استفاده کرد. این چترها به قایقی موتوری وصل می‌شوند، بنابراین با حرکت کردن قایق و به جریان در آمدن هوا چتر به پرواز در می‌آید و گاهی تا ارتفاع ۳۰۰ متری هم بالا می‌رود.

البته اگر از ارتفاع می‌ترسید یا سابقه‌ی بیماری قلبی دارد، به هیچ وجه آن را توصیه نمی‌کنیم. با این وجود به خصوص هنگام به پرواز درآمدن در دل همه کمی ایجاد ترس می‌کند، اما پس از اوج گرفتن بدون شک از آرامشی که تجربه‌ خواهید کرد، پشیمان نمی‌شوید.

تماشای جزیره‌‌ی کیش از چشم‌اندازی متفاوت قطعا ارزشش را خواهد داشت. غواصی، کیبیل‌سواری، فلای‌بورد و قایق‌سواری از جمله دیگر تفریحات آبی جزیره‌ی کیش هستند که نباید از دست بدهید.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

اسکله تفریحی کیش

اسکله‌ی تفریحی کیش با طول ۴۳۷ متر و عرض ۱۸ متر با ساختاری چوبی احداث شده است و همانطور که از اسمش مشخص است، اختصاص به تفریح و سرگرمی دارد. باشگاه بولینگ، سینما ۴ بعدی، کلوپ تفریحات دریایی، کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی دلیلی بر این ادعا هستند. این اسکله اغلب جوانان را به سمت خود جذب می‌کند. تماشای دریا، غروب آفتاب، لاکپشت‌های دریایی و دلفین‌ها، پرندگان دریایی، و به خصوص ماهیگیری از جمله جذاب‌ترین تفریحاتی هست که می‌توانید به آن‌ها بپردازید.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

    جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

تور داخلی زیباترین مناطق ایران



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

هندورابی، یکی از جزایر بکر و زیبای خلیج فارس در آب‌های استان هرمزگان است که معمولا جز اندک ساکنان بومی‌اش و برخی طبیعت‌گردان، شاهد تردد دیگری در طول سال نیست. حالا اما منطقه آزاد کیش، برنامه جامعی برای توسعه گردشگری در این جزیره تدارک دیده تا با تاسیس کیش شماره دو،پای گردشگران را به این جزیره خلوت و آرام باز کند.
به گزارش جام‌جم، جزیره هِندورابی از توابع بخش کیش شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است.

این جزیره با ۲۲٫۸ کیلومتر مربع مساحت در فاصله ۳۲۵ کیلومتری بندرعباس در خلیج فارس و در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان و در ۲۸ کیلومتری جزیره کیش قرار گرفته است. فاصله هندورابی تا بندر لنگه ۱۳۳ کیلومتر است.

این جزیره سرزمینی هموار و تقریباً بدون عوارض طبیعی است. منابع تأمین آب در جزیره بسیار محدود و کم است وآب مصرفی آن از طریق چاه و آب‌انبار (برکه) تأمین می‌شود.

آب چاه‌هایش نسبتاً شیرین است در حالات استثنائی وکمبود آب برای آشامیدن می‌توان مصرف کرد. پیشه مردم جزیره صید و غواصی و ماهی‌گیری است. بیشتر خانه‌های جزیره قدیمی و از سنگ و گچ و گل و لای ساخته شده‌است.

با این حال هندورابی بخاطر سواحل بکر و چشم‌نواز و البته دست نخورده مقصد جدید و متفاوتی برای گردشگری محسوب می‌شود و همین امر است که جرقه‌های اول سرمایه‌گذاری روی آن را زده است.

جزیره هندورابی همچون دو جزیره فارور کوچک و بزرگ، در گذشته نه‌چندان دور تحت نظارت و مدیریت سازمان محیط زیست بود؛ جزایر فارور به عنوان مناطق حفاظت شده و جزیره هندورابی به عنوان پناهگاه حیات وحش، اما سال ۱۳۸۹ مجلس طی مصوبه ای، مدیریت این سه جزیره را به منطقه آزاد کیش واگذار کرد. این واگذاری به معنای چراغ سبزی برای توسعه این جزایر با سبک و سیاق جزیره کیش بود. فرصتی که مدیران منطقه آزاد از آن استفاده کردند و در حال آماده‌سازی بستر و شرایط آن هستند.

در همین خصوص، طرح جامع جزیره هندورابی در راستای توسعه، از سوی شورای عالی مناطق آزاد مورد بررسی قرار گرفت.

با این حال هندورابی راه درازی تا توسعه و تبدیل به یک منطقه گردشگری در پیش‌رو دارد چرا که این جزیره کوچک با وجود بکر بودن از ابتدایی‌ترین امکانات محروم است. به طوری‌که تقریبا هیچ زیرساختی اولیه مانند آب شیرین، برق، خدمات اقامتی و مانند آن وجود ندارد.

باتوجه به اینکه ایجاد این امکانات حتی در جزیره بزرگی مانند کیش سال‌ها به طول انجامیده است، نباید انتظار داشت طرح‌های توسعه هندورابی به این زودی‌ها به بار بنشیند. هرچند رؤیاهای دورودرازی برای آن وجود دارد.

گردشگری لوکس در هندورابی

علی‌اصغر مونسان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این باره گفت: توسعه هندورابی با هدف ایجاد گردشگری لوکس آغاز شده و به نظر یک اقدام پایلوت و راهگشا برای جزایری است که هنوز کار توسعه‌ای در آنها انجام‌ نشده، زیرا این نوع اقدامات، هم امنیت را در منطقه افزایش می‌دهد و هم توسعه را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به ارزش زیست محیطی هندورابی یادآور شد حواسشان به این مهم است، به همین علت طرح جامع هندورابی با رعایت کامل موازین زیست‌محیطی تهیه‌شده و به نظر می‌آید یک طرح توسعه زیست‌محیطی به شمار می‌آید.

تور ارزان کیشگشت نوید

سنگفرش به جای آسفالت وغیبت خودروهای فسیلی

این مقام مسئول با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌هایی همچون فرودگاه و بندرگاه در حال حاضر در هندورابی، درخصوص مباحث زیست‌محیطی جزیره نیز گفت: هندورابی را همواره به‌عنوان جزیره سبز می‌بینیم، یعنی در راستای مباحث زیست‌محیطی، آسفالت و راه‌سازی به این جزیره راه نمی‌یابد و از سنگفرش برای راه‌سازی این جزیره استفاده خواهد شد تا کمترین مداخله‌ای در مسائل زیست‌محیطی جزیره نداشته باشیم. در ضمن ورود خودروهای فسیلی و شخصی به جزیره نیز ممنوع خواهد بود و تمام خودروهای جزیره هندورابی مربوط به حمل‌ونقل عمومی خواهند بود.

مونسان درباره واگذار نکردن و نفروختن زمین در هندورابی و ارائه به‌صورت استیجاری نیز یادآور شد: ما علاقه‌مندیم واگذاری زمین نداشته باشیم، اما باید مدنظر داشت این موضوع ممکن است ابتدا که هندورابی نیاز به توسعه دارد، باعث دلسردی سرمایه‌گذاران شود و روند پیشرفت جزیره را کند ‌کند؛ لذا فکر می‌کنم روند فروش را در یک برنامه چندساله دنبال کنیم و پس‌ از آن و در مرحله‌ای که هندورابی روند رشد را آغاز کرده، متوقف کنیم و به عرصه اجاره زمین روی‌ آوریم. ضمن این که ما در هندورابی فضای مسکونی نداریم و کار عمدتا در عرصه هتل‌سازی انجام خواهد شد.

وعده رعایت الزامات زیست‌محیطی

از سوی دیگر، به گفته شهرام فداکار، سرپرست دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی، قرار است همه ارزش‌های محیط زیستی جزیره در طرح جامع توسعه گردشگری هندورابی دیده شود، به این ترتیب که مثلا بارگذاری جمعیت و تردد در آن به‌طور صحیح و مناسب صورت بگیرد یا هتل‌ها با ارتفاع کم ساخته شود و اقامت شبانه وجود نداشته باشد.

فداکار البته اذعان می‌کند، با همه نظارت‌های زیست محیطی که در تدوین این طرح اعمال شده، هنوز ایراداتی به آن وارد است، زیرا مسائل مهمی چون جا و مکان تعبیه زیرساخت‌ها و نحوه و مدل تکنولوژی‌های مورد استفاده، بحث چگونگی تامین آب شرب (اگر آب‌شیرین‌کن باشد، محل استقرار و تخلیه آب شور آن)، موضوع مهم مدیریت پسماند، دغدغه آسیب دیدن فرهنگ و آرامش جامعه محلی، نحوه جابه‌جایی آبسنگ‌های مرجانی در مکان بندرگاه، طوری که کمترین آسیب به مرجان‌ها وارد شود و درنظرگرفتن حضور روزانه ۲۰۰۰ گردشگر در جزیره ـ که به عقیده ما و براساس ظرفیت‌های محیطی جزیره، زیاد و نگران‌کننده است ـ از مهم‌ترین نکاتی است که همچنان نگرانی‌هایی بابت آن وجود دارد.

 

تور داخلی گشت نوید زیباترین مناطق ایران



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

متاسفانه «جزیره ی هندورابی» هم مثل بسیاری از جاذبه های گردشگری ایران تا همین سالهای اخیر خیلی شناخته شده نبود، چند سالی است که سازمان منطقه آزادکیش تلاش هایی رو جهت تبدیل جزیره هندورابی به یکی از جذابیت های گردشگری «جزیره کیش» کرده .
جذب سرمایه گذار، نصب اسکله شناور و ایجاد زیر ساخت های اولیه در مجموعه گردشگری همچون، آب، برق و فاضلاب از اقدامات انجام شده است.
این جزیره، جزیره ای ساکت، آرام و تقریبا خالی از سکنه است که با ساحلی زیبا، شنی و تخته سنگهای رویاییش هم محلی مناسب رو برای آرامش و تفریح و شنا در ساحل آن و گرفتن حمام آفتاب به وجود اورده، جاذبه هایی که در دنیا بسیار با ارزشند .

 

تور داخلی گشت نوید زیباترین مناطق ایران



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

یکی از شرکت های سرمایه گذار در ساخت برج های مسکونی با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش در ایام نوروز تورهای گردشگری جزیره هندورابی را برگزار کرد امابه دلیل نرخ بالای این تورها حتی یک گردشگر نیز از این جزیره دیدن نکرد.

به گزارش گروه ایرانشناسی خبرگزاری دانا(داناخبر) به نقل از مهر، طرح تبدیل جزیره هندورابی به یکی از مکان های گردشگری از طریق سازمان منطقه آزاد کیش به سرمایه گذاران ساخت برج های مسکونی سپرده شد. این سازمان برخی از مجوزهای لازم را برای آغاز طرح گردشگری در این جزیره به این شرکت سرمایه گذاری صادر کرده است اما هنوز مجوز فعالیت به آن نداده است.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابیقیمت تور کیشگشت نوید

جدا از اینکه این شرکت خصوصی مجوز زیست محیطی نیز برای فعالیت های گردشگری در این جزیره مرجانی از سوی سازمان محیط زیست کشور دریافت نکرده است، با این حال پیش از نوروز ۹۳ اقدام به تبلیغ تورهای گردشگری به مقصد این جزیره کرده است با این شرایط که اگر گردشگری خواست به هندورابی برود باید اول به کیش سفر کند و پس از آن با قایق های متعلق به این شرکت، کیش را به مقصد هندورابی ترک کند. رفت و برگشت یک گردشگر به این جزیره از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر ۴۵۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت.

اپراتور این شرکت برای معرفی این تور به گفت: هر گردشگر می تواند از امکاناتی مانند استفاده از ناهار بوفه، گشت جزیره، غواصی، دوچرخه سواری در پیست آسفالت شده، والیبال ساحلی، پلاژ بانوان و غیره بهره ببرد. ضمن اینکه می تواند در چادرهای اقامتی که برای حضور گردشگران تعبیه شده، اقامتی چند ساعته داشته باشد. این تفریحات شامل كلوپ دریایی، پلاژ بانوان، گشت دور جزیره با جیپ های مخصوص كویری، گشت دریایی با كشتی های Gmini و غواصی و موتورهایatv است.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابی – قیمت تور کیش – گشت نوید

تور ارزان کیشگشت نوید

این اپراتور اعلام کرد که هر روز یک تور ۱۰۰ نفره جزیره کیش را به مقصد هندورابی ترک خواهد کرد پس از ایام نوروز نیز این تورها سه روزه خواهند بود و قطعا نرخ آن تفاوت خواهد داشت.

منتها یکی از کارشناسان گردشگری در کیش گفت: ایام نوروز به پایان رسید اما هیچ گردشگری به این جزیره نرفت. تنها گردشگرانی که پا به این جزیره گذاشتند، رییس جمهور و هیات همراهش بود که آنها نیز با هلیکوپتر رفتند و در جریان اقدامات انجام شده در این جزیره قرار گرفتند

هزینه بالای تورهای گردشگری جزیره هندورابی آن هم برای امکاناتی که هنوز کامل نیست یکی از مهمترین دلایل عدم استقبال هزاران گردشگری بود که به کیش رفتند اما حاضر نشدند جزیره هندورابی را ببینند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

این شرکت از سال ۱۳۸۶ با کادری مجرب و آگاه شروع به فعالیت کرده و بیش از ۴۷ هتل را دراین سالها به صورت گارانتی به مسافرین خود ارائه داده و توانسته کارگزار بیش از هزاران گردشگر داخل و خارج از ایران باشد که تقریباً بیش از ۸۵% این افراد از تور و خدمات این شرکت کمال رضایت را داشته اند.

از خدمات ارائه دهنده این شرکت عبارتند از :

۱- اجرای تورهای داخلی کیش و مشهد مقدس به صوت حرفه ای و شیراز و اصفهان

۲- رزرواسیون آنلاین پروازهای کیش و مشهد و هتل در سراسر کشور

۳- اجرای تورهای خارجی به دو صورت اجرای تورهای خارجی استانبول  – آنتالیا – کوش آداسی – بدروم و تورهای دبی – هندوستان ( دهلی ، آگرا ، جیپور ) – مالزی – تایلند و اجرای تورهای لوکس سواحل جنوبی و جشنهای تایلند –  بالن سواری در کاپادوکیا ، جزایر رویایی مالدیو ، کشتی کروز در اروپا و رزرواسیون پروازهای داخلی اروپا و هتل در سراسر دنیا

 

قیمت تور ارزان کیش - قیمت تور ارزان مشهد گشت نوید gashtenavid

آقای دکتر رحمانی معاون گردشگری کل کشور

دهمین نمایشگاه گردشگری تهران


دهمین نمایشگاه گردشگری تهران
هر ساله برای پیشرفت و توسعه صنعت گردشگری به برگزاری نمایشگاه گردشگری پرداخته است. گشت نوید مثل گذشته در این همایش حضور داشته با ارائه بهترین تور های گردشگری .

 

قیمت تور ارزان کیش - قیمت تور ارزان مشهد گشت نوید gashtenavid

عکس یادبود در نمایشگاه حجاب در کنار جناب آقای خسروآبادی

نمایشگاه تعطیلات تابستانی گشت نوید

بازدید جناب آقای خسروآبادی ( رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری) از غرفه گشت نوید در نمایشگاه حجاب

 

 

 

 

 

 

با آرزوی دیدار شما در کلوپ مسافران گشت نوید

 

تور داخلی گشت نوید زیباترین مناطق ایران



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

جزیره هندورابی با ۸ / ۲۲ کیلومتر مربع مساحت، در فاصله ۳۲۵ کیلومتری بندر عباس و ۱۳۳ کیلومتری بندرلنگه و در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته است . جزیره هِندورابی از توابع بخش کیش شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان واقع در جنوب ایران می‌باشد.
قانون الحاق جزایر هندورابی و فارور کوچک و بزرگ به محدوده منطقه آزاد کیش در بهمن‌ماه ۱۳۸۹ از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.

این جزیره سرزمینی هموار و تقریباً بدون عارضه طبیعی است. بلندترین نقطه آن بیست و نه متر و بزرگترین قطر آن هفت و نیم کیلومتر است. این جزیره از یک رشته ارتفاعات کوتاه پوشیده است و کرانه‌های آن با شیب ملایمی به دریا منتهی می‌شوند. مجاورت با دریا، اغلب موجب بالا رفتن میزان باران و رطوبت میشود.

جزیره هندورابیقیمت تور کیشگشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

کرانه‌های شمالی و شرقی آن با شیب ملایمی به سوی دریا و چشم انداز شمال جزیره، رشته کوه‌های زاگرس می‌باشد. همچنین کرانه‌های غربی و شمالی جزیره از صخره‌های مرجانی بسیار زیبایی پوشیده شده که قایقرانی در میان این صخره‌ها و غارهای مرجانی، لحظات شیرینی را در یادها ثبت خواهد کرد.

جزیره هندورابی جزیره ای آرام با ساحلی زیبا، شنی و تخته سنگهای رویایی محلی مناسب برای آرامش و تفریح و شنا گرفتن حمام آفتاب در ساحل آن است،

این جزیره از نظر سیاحت و ایرانگردی از زیر مجموعه‌های کیش است که با توجه به امکانات و استعداد طبیعی جزیره از نظر آب، خاک، هوا و شرایط خاص تجاری جزیرۀ کیش و همچنین برخورداری از زیبایی‌های طبیعی، قادر است بخشی از نیاز‌های سیاحتی و گردشگری ایرانگردان را تأمین کند.

تور ارزان کیشگشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

منطقه مرجانی هندورابی زیستگاه بسیار مهمی در منطقه برای انواع آبزیان به شمار می‌رود. تراکم مرجان‌ها در سواحل شمالی جزیره هندورابی آن را به زیستگاه بسیار مهمی در منطقه برای انواع آبزیان تبدیل کرده است,تراکم مرجان‌ها در سواحل شمالی جزیره بیشتر بوده اما سایت‌های غواصی جنوب این جزیره عمیق‌تر است.

از آبزیان موجود در این ریف می‌توان به انواع مرجان‌های مغزی، جراح ماهیان، تن ماهیان دم زرد، یونیک، پیکاسو، ملوان و طوطی ماهیان نام برد. بازدید از لاک پشت‌های دریایی نیز که از اواسط اسفند ماه و تا نیمه خرداد جهت تخم گذاری به سواحل جزیره هندورابی می‌آیند خالی از لطف نیست.

همچنین بازدید از لاک پشت‌های دریایی که از اواسط اسفند ماه و تا نیمه خرداد جهت تخم گذاری به سواحل جزیره هندورابی می‌آیند بسیار جالب است. بازدید از سایت‌های مناسب غواصی شمال این جزیره هم بسیار لذت بخش است. ساحل شمالی این جزیره بسیار کم عمق، بین ۵ تا ۸ ‏متر بوده و سایت بسیار مناسبی برای اسنورکلینک و یا غواصی در شب می‌باشد.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

تور داخلیگشت نوید

از سایت غواصی شرق این جزیره نیز می‌توان به ‏ریف‌های همین منطقه اشاره نمود که مملو از انواع آبزیان و بخصوص ستاره‌های دریایی بسیار زیبا می‌باشد که نوازشگر چشم شما خواهند بود. عمق دریا در سوا حل شرقی بین ۸ ‏تا ۱۸ ‏متر متغیر است و در نقاط عمیق‌تر ستاره‌های بسیار زیبای در یایی به چشم می‌خورند.

جمعیت جزیره حدود ۸۰ نفر بوده که عرب‌تبار بوده و به عربی و فارسی تکلم می‌کنند. بیشتر خانه‌های جزیره قدیمی و از سنگ و گچ و گل ساخته شده‌است,فعالیت اقتصادی اکثر اهالی این جزیره صید و غواصی است. محیط زیست جزیره هندورابی به دلیل بسته بودن آن محدود است و موجوداتی از قبیل انواع پرندگان کوچک، پرندگان مهاجری نظیر باز و شاهین و انواع کمی از خزندگان و موش صحرایی در آنجا یافت می‌شود.

فعالیت‌های صنعتی یا بهره برداری از معادن ومنابع زیر زمینی و حتی صنایع دستی در هندورابی وجود ندارد.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

منابع تأمین آب جزیره بسیار محدود و کم است و آب مصرفی آن از طریق چاه یا آب انبار تأمین میشود. این جزیره از نظر سیاحت و ایرانگردی از زیر مجموعه‌های کیش است که با توجه به امکانات و استعداد طبیعی جزیره از نظر آب، خاک، هوا و شرایط خاص تجاری جزیره کیش متاسفانه توجه مناسب به بهبود وضعیت گردشگری در این جزیره نمی‌شود.

در جزیره هندرابی روستایی است بنام روستای ((هندرابی)) در نزدیکی این روستا آثار خرابه‌های قریه‌ای است بنام «الدورات» همچنین در جنوب غربی این روستا و به مسافت یک کیلومتر میل به طرف جنوب آثار قریه دیگری نیز وجود دارد که بنام (الصراه) معروف است، در این خرابه‌ها آثار گوناگونی از دوران بسیار دور یافت شده‌است. نام این جزیره در آغاز به صورت «اَندَرابی» بوده و معنی آن «خشکی درون آب» است. جزیره در محدوده مناطق گرم و مرطوب و دارای تابستانی طولانی و گرم و زمستانی کوتاه و ملایم است.
تعادل آب و هوای جزیره تحت تاثیر توده‌های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی قرار داشته و به طور کلی خشک و کم باران است. بارندگی عمدتا به صورت رگبار و سیلابی در ماه‌های زمستان انجام میگیرد. میزان رطوبت در تابستان بسیار بالا بوده و حتی به صد در صد نیز میرسد.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

نکاتی برای گردشگرانی که قصد سفر به این جزیره را دارند:
اگر به هنر ماهیگیری خود مطمئن هستید حتماً لوازم ماهیگیری همراه داشته باشید.
در این جزیره اپراتورهای تلفن همراه ایرانسل و همراه اول آنتن دهی دارند.
آب معدنی و مواد خوراکی را می‌توانید در بندر چیرویه نیز تهیه نمایید.
بندر صیادی چیرویه واقع در استان هرمزگان؛ شهرستان بندر لنگه؛ بخش شیب کوه؛ می‌باشد
باتری اضافه و لوازم روشنایی همراه داشته باشید.
مدت زمان حرکت از بندر چیرویه تا جزیره هندورابی ۲۰ دقیقه می‌باشد.
معمولاً برای یک گروه ۱۶ نفره؛ می‌بایست یکبار قایق لوازم و اثاث را با چند نفر منتقل کند و در حرکت بعدی مسافران را منتقل کند.
از بندرهای چارک و آفتاب بطور مداوم قایق و لنج برای مسافرت به مقصد کیش وجود دارد.
همچنین در بندر چارک اتومبیل‌ها را نیز سوار بر یدک کش کرده و به کیش می‌برند
از جزیره هندورابی نیز می‌توان با قایق موتوری به کیش سفر کرد.



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

رامسر از دیر باز به عروس مازندران معروف بوده است.

امروزه رامسر بالاترین آمار گردشگر را به خود اختصاص داده است و از جاذبه های گردشگری بیشمار آن میتوان به هتل قدیم رامسر که یکی از قدیمی ترین هتل های کشور است اشاره کرد که قدمتی چند ده ساله دارد و با توجه به سفر هایی که رضا شاه به کشور های اروپایی داشته و با آغاز دوره پادشاهی رضاشاه، اهل دربار سفرهای زیادی را به اروپا انجام می‌دادند و شیفتهٔ پیشرفت، نظم و آثار فرهنگی و تمدنی در کشورهای اروپایی شده بودند و هنگامی که از سفر بازمی‌گشتند از هنرمندان و استادان ایران می‌خواستند که آثاری همانند آنچه که در اروپا دیدند را خلق کنند. محقق‌شدن این درخواست‌ها نیازمند این بود که فنون و روش‌هایی متفاوت با فنون سنتی رایج به کار گرفته شود. از این رو آثاری که بوجود می‌آمدند یا کاملاً تقلید از نمونه‌های خارج بودند و یا آمیزه‌ای از فرهنگ ایرانی با سایر کشورها بودند. عواملی مانند ملی‌گرایی، باستان‌گرایی و نظامی‌گری نیز در خلق این آثار نقش داشت در دهه اول سلطنت پهلوی تا میانه‌های دهه دوم، به دلیل نبود آموزش عالی دانشگاهی در رشته‌های گوناگون مهندسی، بیشتر مهندس‌هایی که بعداً در ایران به فعالیت مهندسی و معماری پرداختتند، کسانی بودند که در سال‌های ۱۳۰۰ به بعد به اروپا رفته و از سال‌های ۱۳۱۴ به بعد وارد ایران شده بودند، از این رو برخی کارشناسان طراحی و ساخت پروژه هتل قدیم توسط مهندسین غیر ایرانی مانند مهندسان کشور آلمان را امری بدیهی می‌دانند گفته می‌شود که یک ایرانی ارمنی زبان مقیم آلمان به نام مهندس غریبیان نقشه‌ی این هتل را طراحی کرده است. در خصوص برآورد هزینه انجام شده برای ساخت این هتل اطلاعات دقیقی در دسترس نیست..طرح هتل قدیم، در سال ۱۳۰۷ (در برخی منابع ۱۳۱۰) توسط مهندسان آلمانی تهیه و در سال ۱۳۱۲ یا ۱۳۱۱ (در برخی منابع ۱۳۱۷) خورشیدی به بهره‌برداری رسید. سبک معماری این هتل شباهت زیادی به معماری آرت دکو اروپا دارد. ساخت این هتل سه سال به طول انجامید این هتل دارای یک زیرزمین است که بعدها به سفره‌خانه سنتی تبدیل شد.

گشت نوید

 

اروپایی‌ها و بویژه آلمانی‌ها در ساخت هتل نقش بسزایی داشتند و این هتل مجموعه‌ای از سلیقه‌های آلمانی، انگلیسی و ایتالیایی را در خود گرد آورده است . طراحی داخلی هتل توسط انگلیسی‌ها انجام شد و ایتالیایی‌ها هم طراحی محیط بیرون آن را انجام دادند ورودی اصلی این هتل در سمت شمال است و پلکان سراسری آن با مجسمه‌های دختران مشعل به دست، رستم و سهراب، شیرهای غران و گلدان‌های تزیینی آراسته شده است. در دو سمت نمای بالای هتل، دو نقش برجسته نبرد انسان با شیر و گاو به چشم می‌خورد. ورودی هر طبقه با ستون‌های تزئینی گچی و طاق‌های هلالی تزئین شده و نرده‌های پلکان داخلی از چوب‌های خراطی شده و طرح‌های گلدانی شکل است. در جنب شمال هتل، یک محوطه بزرگ که شامل باغ و یک بلوار مستقیم با طول زیاد است، قرار دارد. در باغ مقابل هتل، از فنون باغ‌سازی غربی استفاده شده است و شکل چراغ‌ها، مجسمه‌ها و حوض‌ها نتیجه اندیشه نوگرایانه در این فضای شهری است. این باغ و بلوار در پهنه‌ای به اندازه تقریباً دو کیلومتر در میان کوه و دریا ایجاد شد و دو عنصر اصلی آن را هتل قدیم در کوهپایه و کازینوی کنار ساحل تشکیل می‌دهد. دیگر بخش‌های مهم این مجموعه، هتل جدید، عمارت شهربانی است. این مجموعه به گونه‌ای ساخته شده که هتل قدیم به واسطه یک بلوار مستقیماً به کازینوی کنار ساحل می‌رسد. در ابتدا، بلوار حالت آسفالت داشت، اما بعدها به پیاده‌گذر تبدیل شد و در دو سوی آن هم جاده ساخته شد که در ادامه مسیر این هتل زیبا میتوانیم هتل جدید رامسر را مشاهده کنیم که با بهره گیری از این هتل ساخته و آماده شده است در مسیر این هتل به چشمه آبگرم معدنی برخورد میکنید که مردم بیشماری از شهرهای اطراف به آنجا سفر کرده تا آبدرمانی کنند، نرده هایی سنگی به چشم میخورند که شاید قدمتی صد ساله دارند و نشان دهنده این است که از دیر باز این منطقه محل گردش گردشگرانی بوده و خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

نوازندگی سنتور

نوازندگی سنتور بوسیله دو چوب نازک که به آنها «مضراب» گفته می‌شود، انجام می‌شود. مضراب‌ها در گذشته بدون نمد بودند ولی اکنون بیش‌تر به مضراب‌ها نمد می‌چسبانند که خود باعث لطیف‌تر شدن صدای سنتور می‌شود. در اکثر اوقات، نوازنده باید با هر یک از مضراب‌ها، نت متفاوتی را اجرا کند (به ویژه در برخی از چهارمضراب‌ها که بیش‌تر پایه قطعه با دست چپ و ملودی با دست راست اجرا می شود). به همین دلیل نوازندگی این ساز علاوه بر چابکی دست‌ها، به تمرکز ذهن نیز نیاز دارد که تنها با تمرین فراوان بدست می‌آید .
سنتور سازی است که اگر نوازنده بر آن چیره شود، می‌تواند بوسیله آن کارهای زیبا و ماندگاری بیافریند. این ساز به خوبی توانایی تکنوازی و همنوازی را دارا می باشد .
برابر نیمهٔ عمر تمرین سنتورنوازان، به کوک کردن آن می گذرد. چون ضربه‌های مداوم مضراب روی سیم‌ها و تاثیر گذاری رطوبت و حرارت روی چوب و سیم‌ها کوک را به هم می‌زند و ۷۲ سیم باید مرتب کوک یا هم خوان شود، از این رو سنتور، سازی شناخته می‌شود که همراه با زیبایی، بسیاری از عوارض طبیعی می‌تواند روی صدا و کوک آن تاثیر بگذارد و حتی نوازنده‌های کارپشته را برای یک کوک دلخواه ناکام می‌گذارد .
گفته شده‌است که حبیب سماعی نوازنده سرشناس سنتور روزی در مجلسی گفته است :
کوک سنتور مرا پیر کرده است .

بهترین آموزشگاه سنتور

نوازندگان نامدار سنتور

با اینکه سنتور به عنوان یکی از قدیمی ترین سازهای ایرانی شناخته می شود، اما سیر قهقرایی را پیموده و تا اوایل قرن گذشته به سازی کاملا محجور بدل شده بود. لذا فقط اطلاعات مربوط به برخی نوازندگان برجسته بعد از دوره قاجار در دست می باشد. برخی از برجسته ترین نوازندگان سنتور از آن زمان تاکنون عبارتند از: محمد حسن خان سرور الملک، علی اکبرخان شاهی، اسداله خان اتابکی، حبیب سماعی (۱۲۸۰- ۱۳۲۵ هـ.ش)، ابوالحسن صبا (۱۳۳۶- ۱۲۸۲ هـ.ش)، حسین صبا، رضا ورزنده (۱۳۰۵-۱۳۵۵ هـ.ش)، حسین ملک، احد بهجت، منوچهر صادقی، منصور صارمی، فرامرز پایور، مجید کیانی، رضا شفیعیان، پرویز مشکاتیان، پشنگ و اردوان کامکار.
امروزه، ظهور نوازندگان باذوق، پیشرفت تکنیک های اجرایی و افزایش کیفیت سازها موجب شده است که سنتور به عنوان یکی از ارکان اصلی در ارکسترهای موسیقی شناخته شده و از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد. ویژگی های نوازندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، که این امر منجر به ایجاد سبک های مختلف در هر ساز می شود. نوازندگان سنتور را می توان با ویژگی هایی همچون شفافیت در اجرا، سرعت متناسب با قطعه، قدرت کنترل شده مضراب های چپ و راست، شفافیت و کیفیت اجرای تکنیک های اجرایی همانند ریز، فیگورهای فردی و جمله بندی از یکدیگر تمیز داد.

بهترین آموزشگاه موسیقی سنتور

 

علی اکبر خان شاهی
حسن خان
حبیب سماع حضور
محمدصادق خان سرورالملک
حبیب سماعی
حسین صبا
ابوالحسن صبا
حسین ملک
رضا ورزنده
منصور صارمی
فرامرز پایور
سعید ثابت
فربد ترین پیشه
حسین زارعی
محمدوكيلها
مجید نجاهی
رضا شفیعیان
مجید کیانی
مسعود شناسا
اسماعیل تهرانی
پرویز مشکاتیان
پشنگ کامکار
میلاد کیایی
سیامک آقایی
اردوان کامکار
مسعود ملک
علی تحریری

آموزشگاه سنتور



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

مردی با نواختن ساز ویولن در مترو همه را مورد تعجب خود قرار داد ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺻﺒﺢ ﻫﺎﯼ ﺳﺮﺩ ﻣﺎﻩ ﮊﺍﻧﻮﯾﻪ ﺳﺎﻝ ۲۰۰۷ ، ﻣﺮﺩﯼ ﺩﺭ ﻣﺘﺮﻭﯼ ﻭﺍﺷﻨﮕﺘﻦ ، ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻧﻮﺍﺧﺘﻦ ﻭﯾﻮﻟﻦ ﺑﻮﺩ . ﺍﻭ ﺩﺭﻣﺪﺕ ۴۵ ﺩﻗﯿﻘﻪ ، ﺷﺶ ﻗﻄﻌﻪ ﺍﺯ ﺑﺎﺥ ﺭﺍ ﻧﻮﺍﺥﺕ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﺕ ، ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺩﻭ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﻭﺍﺭﺩ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩ ﺷﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﺳﺮ ﮐﺎﺭﺷﺎﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ .ﮐﻤﯽ ﺑﻪ ﻋﮑﺲ ﺍﻟﻌﻤﻠﻬﺎﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﻗﺖ ﮐﻨﯿﺪ ﯾﮏ ﻣﺮﺩﻣﯿﺎﻧﺴﺎﻝ ، ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻧﻮﺍﺧﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺷﺪ ﻭ ﺳﺮﻋﺖ ﺣﺮﮐﺘﺶ ﺭﺍ ﮐﻢ ﮐﺮﺩ . ﭼﻨﺪ ﺛﺎﻧﯿﻪ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩ ، ﺳﭙﺲ ﻋﺠﻠﻪ ﮐﺮﺩ ﺗﺎ ﺩﯾﺮﺵ ﻧﺸﻮﺩ ﭼﻨﺪ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺑﻌﺪ ﻭﯾﻮﻟﻨﯿﺴﺖ ، ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺩﻻﺭﺵ ﺭﺍ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﮐﺮﺩ .

ﯾﮏ ﺯﻥ ﭘﻮﻝ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮐﻼﻩ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻮﻗﻒ ﺑﻪ ﺣﺮﮐﺖ ﺧﻮﺩ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ . ﻣﺮﺩ ﺟﻮﺍﻧﯽ ﺑﻪ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﺗﮑﯿﻪ ﺩﺍﺩ ﻭ ﮐﻤﯽ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻮﺵ ﺩﺍﺩ ، ﺑﻌﺪ ﺑﻪ ﺳﺎﻋﺘﺶ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺭﻓﺖ . ﭘﺴﺮ ﺑﭽﻪ ﺳﻪ ﺳﺎﻟﻪ ﺍﯼ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩ . ﻭﻟﯽ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﺩﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﻣﺤﮑﻢ ﮐﺸﯿﺪ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺮﺩ ﭘﺴﺮ ﺑﭽﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺩﻭﺭ ﻣﯽ ﺷﺪ ، ﺑﻪ ﻋﻘﺐ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ ﻭ ﻭﯾﻮﻟﻨﯿﺴﺖ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﯾﺪ . ﭼﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﭽﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﻫﻢ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﺸﺎﺑﻬﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﻫﻤﻪ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﻫﺎ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﻣﯿﮑﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻧﺎﯾﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺳﺮﯾﻊ ﺑﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮﻭﻧﺪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ۴۵ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﮐﻪ ﻧﻮﺍﺯﻧﺪﻩ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻮﻗﻒ ﻣﯽ ﻧﻮﺍﺧﺖ ﺗﻨﻬﺎ ﺷﺶ ﻧﻔﺮ ﻣﺪﺕ ﮐﻮﺗﺎﻫﯽ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻧﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﮐﺮﺩﻧﺪ .

بهترین آموزشگاه ویولن

ﺑﯿﺴﺖ ﻧﻔﺮ ﭘﻮﻝ ﺩﺍﺩﻧﺪ ، ﻭﻟﯽ ﺑﻪ ﻣﺴﯿﺮ ﺧﻮﺩ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻮﻗﻒ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩﻧﺪ ، ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ ۳۲ ﺩﻻﺭ ﻫﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﻭﯾﻮﻟﻨﯿﺴﺖ ﺟﻤﻊ ﺷﺪ . ﻣﺮﺩ ﻧﻮﺍﺧﺘﻦ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﮐﺮﺩ ، ﺍﻣﺎ ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻗﻄﻊ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﻧﺸﺪ ، ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﺍﯾﻦ ﻧﻮﺍﺯﻧﺪﻩ ﺭﺍ ﻧﺸﻨﺎﺧﺖ ﻭ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻧﺸﺪ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺟﺎﺷﻮﺁ ﺑﻞ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺩﺍﻥ ﻫﺎﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﺍﺳﺖ ﺍﻭ ﺁﻧﺮﻭﺯ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩ ﻣﺘﺮﻭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻭ ﭘﯿﭽﯿﺪﻩ ﺗﺮﯾﻦ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﮐﻪ ﺗﺎ ﺑﺤﺎﻝ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻭﯾﻮﻟﻦ ﺍﺵ ﮐﻪ ﺳﻪ ﻭ ﻧﯿﻢ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺩﻻﺭ ﻣﯽ ﺍﺭﺯﯾﺪ ، ﻧﻮﺍﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩ . ﺍﻣﺎ ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻧﺸﺪ ، ﺗﻨﻬﺎ ﺩﻭ ﺭﻭﺯ ﻗﺒﻞ ﻫﻤﯿﻦ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪ ﯾﻌﻨﯽ ﺟﺎﺷﻮﺁ ﺑﻞ ﺩﺭ ﺑﻮﺳﺘﻮﻥ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﮐﻨﺴﺮﺗﯽ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﻗﯿﻤﺖ ﺑﻠﯿﻂ ﻭﺭﻭﺩﯼ ﺍﺵ ۱۰۰ ﺩﻻﺭ ﺑﻮﺩ .

بهترین آموزشگاه موسیقی ویولن

ﺍﯾﻦ ﯾﮏ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺍﺳﺖ . ﻭﺍﺷﻨﮕﺘﻦ ﭘﺴﺖ ﺩﺭ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﯾﮏ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺍﺩﺍﺭﮎ ، ﺳﻠﯿﻘﻪ ﻭ ﺗﺮﺟﯿﺤﺎﺕ ﻣﺮﺩﻡ ، ﺗﺮﺗﯿﺒﯽ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺟﺎﺷﻮﺁ ﺑﻞ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﺎﺷﻨﺎﺱ ﺩﺭ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩ ﻣﺘﺮﻭ ﺑﻨﻮﺍﺯﺩ ﺗﺎ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺷﻮﺩ ﺩﺭ ﯾﮏ ﻣﺤﯿﻂ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﻭ ﺩﺭ ﯾﮏ ﺯﻣﺎﻥ ﻧﺎ ﻣﻨﺎﺳﺐ ، ﺁﯾﺎ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﯾﻢ ؟ ﺁﯾﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻗﺪﺭ ﺩﺍﻧﯽ ﻭ ﻟﺬﺕ ﺑﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﺗﻮﻗﻒ ﻣﯿﮑﻨﯿﻢ ؟ ﺁﯾﺎ ﻣﺎ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﻧﺒﻮﻍ ﻭ ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﯾﮏ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻏﯿﺮ ﻣﻨﺘﻈﺮﻩ ، ﮐﺸﻒ ﮐﻨﯿﻢ ؟ﻧﺘﯿﺠﻪ : ﻭﻗﺘﯽ ﻣﺎ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻧﻮﺍﺧﺘﻦ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﻫﺎﯼ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺩﻧﯿﺎ ﺗﻮﺳﻂ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺩﺍﻥ ﻫﺎﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﺑﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺳﺎﺯﻫﺎﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﯾﻢ ﭘﺲ ﺣﺘﻤﺎ ﭼﯿﺰﻫﺎﯼ ﺧﻮﺏ ﻭ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﺎﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﺭﮎ ﺁﻧﻬﺎ ﻏﻔﻠﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ چرا برخی افراد در زندگی خود غفلت میکنند چرا افرادی نظیر خودمان روی خوش زندگی را نادیده میگیریم؟ و این موضوع چندان خوشایند نیست.

آموزشگاه ویولن



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1396 | نظرات ()